Nagrody Design Alive Awards przyznane!

3.12.2019

Wydarzenia

Poznaliśmy Kreatora, Stratega i Animatora roku 2019

We wtorkowy wieczór 3 grudnia obchodziliśmy 10. urodziny magazynu Design Alive, które stały się okazją do wręczenia nagród dla wybitnych osobowości polskiego designu. Partnerem tego wydarzenia była Mazda, a obecny na gali Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland zdradził pierwsze szczegóły dotyczące kolejnej edycji konkursu Mazda Design!

Design Alive Awards to doroczne nagrody przyznawane przez magazyn DA wybitnym osobowościom z branży kreatywnej. W tym roku już po raz ósmy doceniono twórców za umiejętność odpowiadania na potrzeby zmieniającego się świata, za odważne współtworzenie marek, usług, produktów i przestrzeni, za inspirowanie odbiorców i chęć dzielenia się wiedzą. Spośród piętnastu nominowanych Kapituła Nagród wybrała Kreatora, Animatora i Stratega Roku 2019.

Kreatorem – za twórczą pracę projektową w dziedzinie designu, architektury i mody – został Jan Bajtlik. Artysta grafik nie mógł odebrać nagrody osobiście ze względu na projekt, który przygotowuje w Paryżu dla marki Hermès. Właśnie za współpracę z tą światową marką – dla której zaprojektował kultowe apaszki Animapolis – został uhonorowany przez kapitułę.

Tytuł Stratega – za korzystanie z designu w zarządzaniu i budowaniu marki – otrzymała z kolei rodzina Balcerkiewiczów za: „umiejętne angażowanie designu w rozwój biznesu meblowego w Polsce, wspaniałą międzypokoleniową współpracę i etos pracy prowadzący do czołówki najlepszych marek meblarskich w kraju.”

A najlepszym Animatorem – za promocję i rozwój designu w Polsce uznano Ewę Voelkel-Krokowicz, za kompleksowe i ważne społecznie projekty prezentujące sztukę i design w poznańskiej tkance miejskiej. Między innymi za „Przystań Sztuki” czy wsparcie zrealizowanej w tym roku instalacji „Totemy” Alicji Białej i Iwo Borkowicza, które tworzą nowe oblicze miasta.

Jak co roku zwycięzcy otrzymali statuetki stworzone przez Oskara Ziętę. Niezabezpieczona lakierem, czuła na każdy dotyk statuetka – to symbol otwartości na ludzi i ich piękne idee.

Podczas wczorajszej gali na scenę został zaproszony również Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland, który zapowiedział zmiany w dotychczasowej formule konkursu Mazda Design. Zostanie ona zastąpiona nowym formatem – Mazda Design Experience. Japońskiej marce zależy na tym, aby nawiązać dłuższą i bardziej pogłębioną współpracę z młodymi projektantami oraz skupić się nie tylko na projektowych, ale również na materialnych efektach konkursu.

Szymon Sołtysik i Agnieszka Bar

Szymon Sołtysik podczas wczorajszego wieczoru zdradził, że pierwszym mentorem Mazda Design Experience zostanie Agnieszka Bar – laureatka specjalnej nagrody Mazda Design Award 2019. Temat pierwszej edycji Mazda Design Experience 2020/21 zostanie ogłoszony pod koniec maja podczas Łódź Design Festival 2020, wtedy też rozpocznie się nabór zgłoszeń.

zdjęcia: Design Alive