Zwycięskie projekty

19.5.2018

Archiwum

Tytuł GRAND PRIX i Pierwsze Miejsce w kategorii ZNAK

Autor: Błażej Krzepina

Tytuł: Zmysł Dotyku

„Zmysł dotyku” to projekt znaku – propozycja uniwersalnego „certyfikatu”, który powstał z myślą o oznaczaniu i promocji przedmiotów o charakterze autorskim, wykonanych ręcznie lub w znacznym stopniu ręcznie. Znak o prostej, ale dynamicznej strukturze nawiązuje do odcisku palca, który jest unikalnym symbolem identyfikującym każdego człowieka. Skomplikowana struktura linii papilarnych została uproszczona do geometrycznego kształtu, którego siła tkwi w idealnej proporcji, przestrzenności oraz ukrytej energii. W ten sposób znak odwołuje się zarówno do tradycyjnych, rękodzielniczych technik, jak również do nowoczesnych technologii – poprzez swoją oszczędną, idealnie regularną formę.

PIERWSZE MIEJSCE w kategorii: PRZESTRZEŃ

Autor: Agnieszka Konopka

Tytuł: FRAME

„FRAME” to projekt wizjonerskiego garażu dla koncepcyjnego modelu Mazda VISION COUPE. 20 metrowa bryła została pomyślana jako rama dla dzieła, które znajduje się wewnątrz, czyli konceptu Mazdy. Imponujący obiekt w kształcie „łuku triumfalnego” cechuje się zarówno monumentalnością, jak i funkcjonalnością oraz przejrzystością, dzięki czemu skutecznie eksponuje piękno samochodu, zwracając uwagę na misternie wyprofilowane nadwozie i grę świateł na karoserii. W jednym projekcie autorce udało się pogodzić wielkość architektonicznej wizji, dynamikę przyrody oraz niezwykłą prostotę, która stanowi dążenie projektantów Mazdy.

Wyróżnienie w kategorii: CZŁOWIEK

Autor: Fryderyk Zyska

Tytuł: Mazda re-Motion

„Mazda re-Motion” to ciekawa reinterpretacja tradycyjnego wózka inwalidzkiego – który zamiast być dla użytkownika przykrą koniecznością, stałby się indywidualnym wyborem, w tym również estetycznym. Mazda re-Motion stworzona została, aby zapewnić niezależność i pełną mobilność starzejącemu się społeczeństwu. Wykorzystuje osiągnięcia nanotechnologii, najnowsze metody przetwarzania naturalnych włókien oraz pozostałości z wykrojników stanowiących dotychczas odpad produkcyjny. Lekkie materiały pozwalają na zminimalizowanie wagi, dzięki czemu użytkownik nie odczuje dyskomfortu wynikającego z masy własnej pojazdu podczas przemieszczania się. Wbudowany napęd elektryczny, wyposażony w ogniwa biologiczne, gromadzi energię kinetyczną i wspomaga użytkownika.