Czym jest „MA” – podsumowanie jubileuszowej edycji konkursu Mazda Design 2019
26.11.2019Wydarzenia
Hasłem dziesiątej, jubileuszowej edycji konkursu było „MA” – japońskie pojęcie oznaczające: „przestrzeń pomiędzy”, „odstęp”, „pauzę”. To bezpośrednie nawiązanie do sztuki minimalizmu i refleksyjnego sposobu postrzegania świata. „MA” to czas i przestrzeń na nabranie oddechu i pytania o współczesne poczucie komfortu, harmonii i piękna.
Japońska idea „MA” odwołuje się do filozofii postrzegania przestrzeni, tworzenia sztuki, sposobu projektowania, a nawet – ogólniej – stylu życia. Znaczenie słowa „MA” najlepiej oddaje jego symbol kanji, który powstał z połączenia dwóch symboli oznaczających „drzwi” oraz „światło (np. słońca)” – razem mogą być odczytane jako szczelina w drzwiach przez, którą wpada światło. Ta wiązka światła – wąska „przestrzeń pomiędzy” jest symbolem możliwości, otwartości i wolności. To miejsce na nasze wybory i kreatywność, granice w obrębie których możemy doświadczać życia i wypełniać je sensem.
Główną inspiracją jubileuszowej edycji konkursu była Nowa Mazda 3, której stylistyka w dużej mierze stanowi realizację idei „MA”
Zwycięzców w trzech kategoriach: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak – wyłoniło jury, w którego składzie znaleźli się: Tomek Rygalik, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Jo Stenuit – dyrektor designu Mazda Motor Europe, Marcin Rusak i Alicja Patanowska – projektanci i laureaci Mazda Design 2017 i 2018.
Tytuł Grand Prix otrzymała praca w kategorii PRZESTRZEŃ pt. „MIKO” autorstwa Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej.
W kategorii CZŁOWIEK pierwszą nagrodę otrzymała Ewa Nowak za pracę pt. „Incognito”
W kategorii ZNAK pierwszą nagrodę otrzymały Natalia Konowałek i Dominika Baran za pracę pt. „Synergia” W kategorii CZŁOWIEK została wyróżniona praca pt. „NIERZECZ” autorstwa Marleny Karpy, Teresy Otulak i Agaty Legawiec